Vitiligo
Medikal Dermatoloji
Medikal Dermatoloji Vitiligo

Vitiligo, deride porselen beyazı lekeler şeklinde görülen kronik seyirli bir cilt hastalığıdır. Bu hastalık, deriye renk veren, pigment (melanin) üreten hücrelerin sayı ve işlev kaybına bağlı gelişir. En çok genç erişkinlerde görülür. Bulaşıcı özelliği yoktur.

Vitiligo hastalığında, sıklıkla, yüz, eller, koltuk altları, dirsekler, dizler, meme uçları ve genital alanda beyaz lekeler oluşur. Vitiligolu alanlardaki kıllar beyazlaşabilir. Tahriş, basınç ve güneş gibi fiziksel bir travmaya maruz kalan vücut bölgelerinde vitiligo ortaya çıkarabilir. Güneş maruziyetinde, normal deri bronzlaşırken, deriye renk veren hücreleri içermeyen vitiligolu alanlar daha fazla belirginleşir. Güneş gören vitiligolu alanlar, normal deriye kıyasla daha çabuk kızarabilir.

Medikal Dermatoloji Vitiligo

Vitiligonun nedeni tam olarak bilinmemektedir. Genetik yakınlığı olan bireylerde, bilinmeyen bir nedenle, bağışıklık sisteminin kendi melanositlerini yok ettiği öne sürülmektedir. Psikolojik stres, sistemik hastalıklar ve güneş yanığı gibi fiziksel bir travma vitiligoya neden olabilir.

Vitiligonun kesin bir tedavisi yoktur. Hastalık bazen kendiliğinden iyileşebilir. Tedavide hastanın yaşı, psikolojik durumu, hastalığın yerleşim yeri ve süresi dikkate alınır. Tedavi başarısı özellikle yüzde daha yüksektir, el-ayak gibi uç bölgelere doğru azalır. Tedavilere hastalığın erken döneminde başlanması, başarı sansını artırır. Hastalık sınırlı bir bölgede ise çeşitli kremler kullanılır. Yaygın vitiligoda ise ultraviyole tedavisi veya sistemik ilaçlarla tedavi yapılabilir.

İLETİŞİM BİLGİLERİMİZ

Medicana Ataşehir

Adres: Küçükbakkalköy, Vedat Günyol Cad. No:24, 34750 Ataşehir İstanbul Telefon:
Çağrı Merkezi: